محل تبلیغات شما

بیان مسئله :

روند انتقال ارزشها و هنجارهای جامعه از نسلی به نسل دیگر یکی از مسائل مهم به شمار می آید.در حقیقت در هر جامعه ،یک سری اصول و ارزشهای بنیادینی وجود دارد که می بایست در فرآیند تغییر نسل ها بدون اینکه تغییری بنیادین در آن ها ایجاد شود،دست نخورده باقی بماند.این اصول و ارزش ها یا برگرفته از اصول دینی یا آداب و سنن بر جای مانده از گذشتگان و یا قوانین و مقررات اجتماعی هستند که در واقع شکل دهنده طریق و شیوه زندگی فردی ،اجتماعی و یا ی افراد هستند و درعین حال در روند توسعه جامعه نیز نقش موثری ایفا می نمایند.روند انتقال صحیح این ارزش ها بر عهده نهادهای مختلف اجتماعی و ی می باشد که در جامعه شناسی،این فرآیند در مفهوم جامعه پذیری»متبلور می شود(قزل ایاق،1386). در واقع جامعه پذیری ،روندی است که فرد در آن با وظایف،حقوق و نقش های فرهنگی،اجتماعی و ی خود در جامعه آشنا می شود.در این فرآیند فرهنگ و ارزش های اجتماعی» از نسلی به نسل دیگر ،یا از نهادی به  گروه های مختلف جامعه انتقال می یابد.نهادهای جامعه پذیری ،با انتقال فرهنگ و ارزش های اجتماعی به هم، شرایط تداوم حیات اجتماعی،فرهنگی و ی و نظام ارزشی آن را فراهم می کنند و هم سبب ثبات فرهنگ اجتماعی- فرهنگی و سنت ها می شوند(آستین،83:1374). دانش آموزان  در مقاطع مختلف دارای دیدگاه های متفاوتی نسبت به خود و جامعه می باشند اگرآنها در نهادهای موجود در جامعه اعم از نهاد خانواده و نهادهای آموزشی ارزش ها و هنجارهای حاکم را در خود درونی ننمایند و نهادهای مختلف گامی اساسی در جهت جامعه پذیر کردن آنها برندارند با مشکلات زیادی روبرو خواهند شد.عدم احترام به همنوع ،عدم رعایت نظم وقانون، پایمال کردن حقوق دیگران و شرکت نکردن در فعالیت های گروهی و سازمان یافته از جمله مواردی هستند که شهروندان در صورت عدم جامعه پذیری از خود بروز خواهند داد.

لذا در این تحقیق ،پرسش اصلي اينست كه:چه عوامل اجتماعی در جامعه پذیری دانش آموزان شهر  ارومیه نقش دارند؟

بازشناسی و تحلیل فساد اداری- قانونی

امنیت فرهنگی،کاهش آسیب های اجتماعی در پرتو شایسته گزینی

ضرورت احیای هویت زیست محیطی مردم آذربایجان غربی

جامعه ,های ,ها ,نهادهای ,اجتماعی ,ارزش ,در جامعه ,جامعه پذیری ,دانش آموزان ,ارزش ها ,و ی

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها